14 Aralık 2013 Cumartesi

Kış Okuma Şenliği 2013 - Asu'nun listesi

Kış okuma şenliğinin detaylarına şuradan erişebilirsiniz :

Özetlemek gerekirse 15 tema altında 15 kitabı seçmek-ki sanırım en eğlenceli kısım bu- ve oturup kış boyu 3 marta kadar bu kitapları okumak diyebiliriz..

Puan toplamaca falan da var. Ben gayet kendi halimde mütevazi şekilde yaklaşarak, puan kısmını es geçiyorum. Amacım farklı kategoriler sayesinde değişik kitaplara ulaşabilmek..İçinde hayvan geçen, kış temalı kitap gibi gayet eğlenceli kategorilerin yanında nobel ödüllü yazar ve türk klasik edebiyatından kitap gibi kategoriler de mevcut. 

Kategorilerin tamamı ve benim seçimlerim şöyle.. 


Ben en üsttekileri okuyacağım ancak diğerlerini de not etmiştim, fikir vermesi açısından onları da yayınlıyorum, hem de kendime not olsun, daha sonra okumak üzere..

1 - Altın Kitaplar Yayınevi
Harper Lee-Bülbülü Öldürmek
Erkekler Marstan Kadınlar Venüsten - John Gray
Stephen King - Sis
2 - Kütüphaneden/Sahaftan alınmış
Sait Faik-Bütün Eserleri-8 (Tüneldeki Çocuk,Mahkeme Kapısı)
3 - Hayvan
Yaşar Kemal - Binboğalar hikayesi
G. Cabrera Infante/ Kapanda Üç Kaplan
Balık İzlerinin Sesi - Buket Uzuner
4 - 600 den fazla
İvan Gonçatov
Hans Fallada - Herkes Tek Başına Ölür
1Q84-Murakami
5 - Nobel
Pearl S.Buck-Ana
Jose Saramago - Ölüm bir varmış bir yokmuş
Ernest Hemingway~ Çanlar Kimin için Çalıyor
6- Klasik Türk edebiyatı
Orhan Kemal-Murtaza
Halide Edip - Ateşten Gömlek
Reşat Nuri - Çalıkuşu
7 - Farklı bir ülke edebiyatı
Sayın Başkan-Miquel Angel ASTURİAS (Guatemela)
Jorge Amado/ Tarçın Kokulu Kız (Brezilya)
Gün Olur Asra Bedel - Cengiz Aytmatov (Azerbaycan)
8 - Sinemaya uyarlanan
Aşırı Gürültülü ve İnanılmaz Yakın / Jonathan Safranfoer
Muhteşem Gatsby / F. Scott Fitzgerald
Dövüş Kulübü-Chuck Palahniuk
9 - Kış
Kış Günlüğü - Paul Auster 
Ahmet Ümit - Kar Kokusu
Buraya 3. bulamadım :=)
10 - Yasaklı
Bin dokuz yüz seksen dört - George Orwell
Göçebe - Knut Hamsun 
Yarın yarın-Pınar Kür
11 - Atatürk hakkında
Gazi Paşa - Atilla İlhan
12 - İlk kitap
Kinyas ve Kayra - Hakan Günday
Milan Kundera- Şaka
İhsan Oktay anar - Puslu Kıtalar Atlası
13 - Biyografi
Ayrı düşmüşüz yanyana- Orhan Kahyaoğlu (Bülent Ortaçgil)
Ben böyle veda etmeliyim-Can DÜNDAR (İsmail Cem)
Donalt Spoto~ Zarafet ( Audrey Hepburn)
14 - 1989'da yayımlanan
John Le Carre - Rus evi
15 - Üçleme
Arthur C Clarke-Bir Uzay Efsanesi : 2001/2010/2061
Yaşar Kemal - Bir ada hikayesi
Necib Mahfuz-Kahire Üçlemesi

Ben 13 numaradaki kategori ile başladım. Bülent Ortaçgil biyografisini okuyorum şu anda..

Kışı bir bardak sıcak kahve ve bu kitaplarla geçirmeyi düşünmek en azından soğuk günlerle mücadelede bir parça umut veriyor insana :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder